Editör: DOĞAN ERTAN
BURSA – Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından bu yıl 17’ncisi düzenlenen Sokak Oyunları Şenliği, çocuklara unutamayacakları bir gün yaşattı. Reşat Oyal Kültür Parkı’nda gerçekleştirilen etkinlikte, kırsal mahallelerden ve uzak ilçelerden gelen 400 öğrenci geleneksel sokak oyunlarıyla buluştu.
Çocukların sosyal iletişimini güçlendirmek ve unutulmaya yüz tutmuş oyun kültürünü yaşatmak amacıyla düzenlenen program, kültürel gezilerle başladı. Öğrenciler ilk olarak Bursa Kent Müzesi ile Merinos Tekstil Sanayi Müzesi’ni ziyaret etti. Ardından Karagöz gölge oyununu izleyen çocuklar, geleneksel kültürün önemli değerlerinden biriyle tanışma fırsatı buldu.
Şenliğin devamında Reşat Oyal Kültür Parkı’nda kurulan oyun alanlarında çocuklar istop, saklambaç, yakan top, cilli, mendil kapmaca ve ip atlama gibi geleneksel oyunları oynadı. Gün boyunca eğlenen öğrenciler, takım ruhunu, paylaşmayı ve dayanışmayı da deneyimledi.
GELENEKSEL OYUNLAR YENİDEN CANLANDI
Etkinlik boyunca çocuklar teknolojiden uzak, arkadaşlarıyla yüz yüze iletişim kurarak eğlenceli vakit geçirdi. Geleneksel oyunların heyecanını yaşayan öğrenciler, geçmişten günümüze taşınan oyun kültürünü uygulamalı olarak öğrenme fırsatı buldu.
Programa katılan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Osman Şahin de çocuklarla bir araya gelerek oyunlara eşlik etti. Şenliğin önemine değinen Şahin, günümüzde çocukların sokakta oyun oynama imkanının azaldığını belirterek bu tür etkinliklerin büyük değer taşıdığını söyledi.
“ÇOCUKLARIMIZIN MUTLULUĞU ÖNCELİĞİMİZ”
Teknolojinin hayatın merkezine yerleştiği bir dönemde çocukların sosyal etkinliklerde buluşmasının önemli olduğunu ifade eden Şahin, “Çocuklarımızın ve gençlerimizin her zaman yanındayız. Bursa’da yaşayan herkesin mutlu olmasını, geleceğimiz olan çocuklarımızın da başarılı bireyler olarak yetişmesini istiyoruz” dedi.
Şenlik sonunda çocuklar hem eğlenmenin hem de geleneksel oyunları öğrenmenin mutluluğunu yaşarken, etkinlik renkli görüntülere sahne oldu.

