Haber ve fotolar: SAADET NUR ÖZDEMİR
Bursa’da bulunan 6 ilçenin muhtarlarının bölgelerinde çıkan yangınlarla mücadelede canla başla çalışmalarının karşılığı olarak BBB B aşkanı Bozbey dün Merinos Atatürk Kültür Merkezinde gerçekleşen törenle teşekkür belgelerini verdi. Başkan Bozbey muhtarlara ve STK temcilerine yönelik yaptığı konuşmada şunları söyledi: Değerli muhtarlarımızın hatta yine insanlarımızın köylülerimizin, çiftçilerimizin bu yangında. Kadar destek olduğunu aslında her ifademde, her toplantıdaki ııı konuşmamda hep anlattım, söyledim ama ve onlara da bir teşekkürü ya da bir teşekkür belgesini vermek hafi. bizim için bir sorumluluktur. Onun için böyle bir toplantı icra edildi. anlamı da önemi de büyük ama o yangında hakikaten birçok şey yaşadık. hep beraber yaşayacağız inşallah. Yani hem Gürsu’da derslerde bu bölgemizde olan Osmangazi’de olan hem orada. yangında. Aynı zamanda dağ bölgesinde Harmancık ve oraya aslında dört dağ ilçesini’ de etkileyen bir yangın. Sadece dört daha ilçesinde değil hemen yanı başımızdaki dayıyla. sağ tarafı ilgilendiren çok önemli bir oradaki sizlerin mücadelesi, kurumlarla birlikte sizlerin mücadelesini görmek ve orada şahitlik. Yapmak her insana nasip olmaz bizlere nasip olur. Hakikaten her birinize her bir insanımıza bir ağacı kurtarmak için gösterdiği çabadan dolayı ve o ormanda yanan bir. Hayvanı korumak için gösterdiği çabadan dolayı yürekten teşekkür ediyorum. insanlık bunu gerektiriyor. Ve on bin bakın, on bin futbol sahası büyüklüğünde. alanımızı kaybettirsin inşallah. Dilek olan sonrasında da çıktı. Ama üzülerek ancak üzülerek belirteyim ki bunları. tamamı da tesadüften çıkmış diyeyim. Tesadüfen değil. Yani bizim yaptığımız ve şu üç aydır. Dört aydır anız yatmayın. Anız yakanlara müdahale edin. Ya omuzları yakıyorsunuz, orman yanıyor. Dememize rağmen geçen hafta daha yine bir havuz yangınında yine önemli bir. yani Allah aşkına bu anız yapmayı anız yapmanın doğru olduğunu bizim insanımızın kafasına bizim çiftçimizin kafasına. Allah aşkına kim soktu bunu anlamış, anlamış değilim ben. Aslında kötülük etmiş. Inanın birçok yerdeki yazın çıkan yangınların birçok. sebebi geçen yıl üniversitenin içerisindeki orman yangınını yine anınızda yine hızlandık. yani lanet olsun ya. Kim kafasına soktuysa çiftçimizin bu anız yakma işi. Ya tam tersine anınızı yaktığınızda binlerce canlıyı orada yok ediyorsunuz arkadaşlar. O tarladaki var olan o tarlada sizin tohumunuzun yerinde olması için bir kendi aralarında. o şeyi taşıyan yani o canlı varlıkları düşünün, yok ediyoruz. Anız yakarak ölüyoruz. Hele öyle orman. Içinde de milyonlarca canlı. Yani eğer biz döllenmeyi bir ağacın. Bir çiçeğin, bir bitkinin döllenmesinin sebebi oradaki canlılar olduğunu biliyorsak ki bilmeliyiz. Hiçbir canlıyı, doğadaki hiçbir canlı. yok etmememiz lazım. Tarladaki hiçbir canlıyı yok etmememiz lazım. Ormandaki hiçbir canlıyı yok etmememiz lazım. Korumamız lazım. Ama nedense. Çıktı bir yıllar önce söyledi kafamıza soktu. Yani ben dükkan çocuğuyum. Ben kahvede duydum. Yani uzun yıllar önceydi. Anız yakarsak daha iyi benim. topraktan konuşulan bu değil mi? Biliyorsunuz. Doğru değil işte. Doğru değil. Oradaki o canlılar. Sizin bitkinize katkı sağlayan ektiğiniz buğdaya ya da oradaki ürüne katkı sağlıyor.

