Bursanın Chp’li Belediye başkanları Osmangazi ilçesi Merinos yerleşkesi Atatürk Kültür Merkezi Hüdavendigar salonunda kahvaltılı bir basın toplantısı düzenleyerek gündeme dair konuları toplantıya katılan çok sayıda basın mensubuyla bir araya geldi. Yapılan konuşmaların ilk konuşmasını CHP il Başkanı Nihat Yeşiltaş yaptı Yeşiltaş yaptığı konuşmada özetle şunları söyledi: Geniş tanımlı işsizlik 130 kişiyi geçmiş her geçen gün hızla artmakta. Sağlık Bakanlığı üç bin kişilik temizlik personeli ilanına şu tam bir milyon altı yüz bin vatandaşımızı davet etti.. Halkımız adeta borç batağı altındadır. Son iki yılda yasal takibe düşen kredi kartı borçlarındaki artış yüzde dokuz yüz yirmi seksen. Türkiye uzun zamandır bilim dışı yürütülen ekonomik yaklaşımlar ve siyasi ömrünü uzatmak için adaleti ayaklar altına alanlar yüzünden her geçen gün yoksullaşmaktadır. Işte uzun zamandır devam eden bu karanlık ortamda Cumhuriyet Halk Partisi umut olarak. halkımız31 Mart’ta yerel iktidarı bize teslim etmiştir. Bursalılar sandığa giderek iradesini ortaya koymuş Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı ve Bugün ilçeler bazında Bursa nüfusunun büyük bölümü yine Cumhuriyet Halk Partili belediye başkanları tarafından idare edilmektedir. Osman Gazi ,Mustafa Kemal Paşa, Mudanya, Gemlik ve Harmancık’ta halkımız sandığa giderek belediye başkanlarımızı bağrına basmıştır. Cumhuriyet Halk Partisi Bursa’da ve ilçelerinde hem dağ ilçelerinde hem şehir merkezinde hem de köylerinde ve ovalardadır. Ancak belediye başkanlarımız seçildiği günden bu yana AKP’nin yarattığı kent yoksulluğunu yenebilmek için bir taraftan şehrimizin layık olduğu yere getirebilmek için yürekli bir mücadele verirken bir taraftan da türlü ayak oyunlarıyla mücadele etmektedir.Ancak belediye başkanlarımız tüm bu zorluklar içerisinde Bursa için büyük yürekli mücadele ortaya koydu ve yaptıklarıyla. iktidarın planlarını bozdu. seçimi kaybettikten sonra basın toplantısı yapıp geride tertemiz bir belediye bırakıyoruz diyenler. Türkiye’nin en borçlu belediyesini bırakmıştır” diye konuştu. Bursa Büyükşehir Belediye Başanı Mustafa Bozbey’de gündemdeki konulara kısaca değ-indi. Bozbey Konuşmasına Son günlerde hemen her gün yangının olduğu bir şehrin Bursa gibi büyük şehre yakışmadığını ve kendilerini çok üzdüğünüze ifade ederek sözlerini şöyle sürdürdü: Sevgili köylülerimiz, kırsalda çalışanlarımız artık anız yakmayan, yapmayın. Bir çok ağacımızı maalesef bu sahilde getirdik. Ve bu. Yapma işini kim? Çiftçimizin, gönlümüzün kafasına soktuysa da gerçekten hani nedir bu? Binlerce canı yok bu durumda o arzu yapılacak. Doğanın dengesi bozulmuş. Buraya kadar bacalarımızı temizleyelim. Elektrik tesisatları mızı kontrol ettirelim. Hepimiz yapalım bakın. Evlerimizde de bunu yapmak zorundayız. Onun için bu tedbirleri aldığımız takdirde inanın yangınlarla ilgili çok önemli bir mesafe kazanmış olacağız. Bakın Bursa’da. önceki haftadan itibaren şu on beş yirmi gündür inanın hemen hemen her gün bir yerde bir orman yangınıyla taş var. Bazılarının bunlar. bizi yani insan olan ve elbette ki idare ediyoruz. İdare’de ediliyor. Ancak o itfaiye tarafından ve yüz civarında da artık ama yapıyoruz şu anda. Satın almasını yapıyoruz. Yangın tankerlerinin ne kadar işe yaradığını da bu arada görmüş olduk. Yani köy belediyesi. muhtarlarımıza teslim ettik. Muhtarlarımız yardım esnasında bir yakın günler destek olarak o araçları götürüp oralarda yangının önlenmesinde ya da söndürülmesinde katkı sağladılar. Çünkü onlar daha. evet. Ya önce onlar onun içinden söze kırsalda birçok köyümüze yine kendi tankerlerini dağıtmaya devam edeceğiz. Ve oralarda yangın olmaması. ama artık on dakikada on beş dakikada bir yangın ihbarı alan bir Bursa’dan bahsetmek. Bu devlet. Onun için de bir taraftan itfaiye grubunun olarak teknik kapasitesini de insan kapasitesini çoğaltırken diğer taraftan da bilgilendirme ve bilgilendirme çalışmalarında yoğun biçimde devam edeceğiz. Yine bir başka konumuzda su tasarrufu borusu. Özellikle son günlerde birilerinin farklı olgular yöneterek başka türlü maalesef konuşmalarıyla vatandaşı kafasını bulandıran. başındaki sizleri bilgilendireceğim. Değerli arkadaşlarım, tabii ki tüm algı çalışmalarının karşısında gerçekten geriye dayalı gerçek. sizlerle Bursalılarla paylaşmak bizim için bir sorumluluktur. Bundan önce de hemen hemen her ay kurulacaktır ve yapmaya da devam edeceğiz. Çünkü bizler kendi paramızı kullan. büyükşehir belediyesi olarak biz vatandaşlık para bizim değil para üç nokta üç milyon insanın ülkesi. onun için bu bütçeyi kullanırken genel bütçenin daha yeni doğmuş çocuğun dahi hakkı olduğunu düşünerek ona göre kullanmak ona göre değerlendirmek. gerçekler olumlu yere harcamakla biz kendimizi sorumlu hissediyoruz ve bugüne kadar bunu yaptık. Bundan sonra bunu yapacağız. Bizler kimse bu belediyenin parasını çarçur etmemizi ya da başka. talep etmesin. Olmaz, olamaz. Biz bu gelen bütçenin tamamını olumlu ve hakkaniyet. de yine yapmış olduğumuz sosyal desteklerle birlikte vatandaşlarımızın istediği yerlere onların bize tarz ettiği yerlere evet yerlere aktarmak bizim sorumluluk. yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz. Tabii ki ııı önümüzdeki süreçte suyla ilgili bir konuya gelirsek hakikaten zaman zaman sizlerle paylaşıyoruz. Değerli arkadaşlar. Artık belediyelerin ekonomik anlamdaki zafiyetleri, ekonomik anlamdaki durumları geçen. otuz altı buçuk milyar lira civarında bir ilçe belirledik. Bursa Büyükşehir Belediyesi diyeceğiz. Ancak geldiğimiz noktada altıncı ayın sonu itibariyle. on üç milyar lira toplam gelirimiz oldu. Bu altıncı ayın sonu itibariyle on üç yıl sonu itibariyle yirmi altı hadi bir milyar doları farklı yerlerden versin dedik yani daha doğrusu. toplanacak olan vergilerin artması mümkün. yani yaklaşık ilçemizde on milyar lira daha düşük bir ilde sahip olmuştur. Bunun herkes tarafından bilinmesi lazım. Ekonomideki duygunun ekonomiye getirdiği sonuçlar yani bunları düşünmeksizin biz geleceği planlayamayız. Çünkü vergi toplamadaki maalesef azalmalar. Bu sırada dahil olmak üzere Bursa’da yılbaşından bu tarafa sizlerin de birçoğunuzun bilgisi. olduğu gibi birçok fabrika maalesef kapandı.


